Projekto tikslas – ugdyti rišliąją kalbą, skatinti meninę raišką mokantis inscenizuoti, iliustruoti ir sekti pasakas.
Projekto uždaviniai:
- Gerinti vaikų girdimojo dėmesio koncentraciją, mokantis klausytis ir įsiminti tai, ką sako kitas.
- Ugdyti gebėjimą savarankiškai kurti trumpus vaidinimo siužetus, pasakojimus.
- Organizuoti meninę veiklą, panaudojant įvairius netradicinius meninės raiškos būdus ir priemones (gamtinė medžiaga, piešimas ant smėlio, vandens, akmenukų ir kt.)
- Skatinti vaikų tėvus, pedagogus įsitraukti į vaikų rišlios kalbos ugdymo procesą
- Kurti praktines socialinio dalyvavimo prielaidas organizuojant respublikinį projektą.
Projekto dalyviai:
Projekto vykdymo etapai:
- Išvykas su vaikais į biblioteką, pasakos pasirinkimas, iliustracijų apžvalga, pasakos skaitymas.
- Pasakos analizė:
- Pagrindinių pasakos veikėjų išskyrimas;
- Pagrindinio pasakos įvykio identifikavimas ir apibūdinimas
- Pasakos įvykių sekos aiškinimasis (priežasties ir pasekmės ryšio išskyrimas).
- Personažų charakterių analizė
- Pasakos iliustravimas pasirinktu meninės raiškos būdu.
- Pasakos sekimas ir inscenizavimas.
Dalyvių projektinės veiklos medžiaga:
Kauno lopšelis-darželis „Giliukas”
Klaipėdos lopšelis-darželis „Pingvinukas”
Klaipėdos lopšelis-darželis ” Puriena”
Panevėžio lopšelis-darželis „Pušynėlis”
Vilniaus lopšelis-darželis „Geniukų kalvė”
Apibendrinimas ir refleksija
- Vaikai patyrė kūrybinio bendradarbiavimo džiaugsmą, patobulėjo jų meninės raiškos (piešimo skirtingomis technikomis, vaidybos ir kt.) gebėjimai;
- Inscenizuojant pasaką vaidmenimis sudarytos puikios galimybės vaikų gramatinio kalbos taisyklingumo ugdymui;
- Aktualizuotinas pozityvus projekto poveikis projekte dalyvavusių darželių bendruomenėms sukuriant pasakos iliustracijas ir/ar personažus bei kūrybinį rezultatą eksponuojant;
- Respublikinio projekto organizavimas ir dalyvavimas jame kuria socialinio dalyvavimo plėtros praktines prielaidas.